Litet test

Gjorde igår ett rätt intressant test, ett enbenstramptest där jag kör 2 min på varje ben så hårt jag kan. Intressant att se skillnaden mellan benen nu, så att man vet hur mkt jobb som ska göras under hösten. Nu var det faktiskt inte så stor skillnad som jag trodde, har helt enkelt fått betalt för den träning jag lagt ner senaste veckorna. Trampade 250w med vänster ben och 200 med höger, så 20% skiljer just nu. Ska ha ner det under 5% innan nyår, borde gå med en del extra träning. När jag cyklar ute märker jag dock rätt tydligt vad jag saknar för att få fart där, dom korta maxinsatserna för att få med sig farten. Korta backar och efter långsamma partier, där man vill trycka på ordentligt. Klarar inte det än helt enkelt, har ett max kring 700w just nu. Men det ska bli ändring på det när muskeln läkt helt, för det har den ju inte gjort än...  Ska fan bli starkare än jag var, vill vara med i täten nästa år!!

Idag får jag se vad jag tränar, känner mig rätt öm och stel i benet just nu.. Försöker gå en del utan krycka, och det sliter rätt hårt. Så idag blir det krycka hela dagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift