Mästerskapsvinst!

Ja vad ska man säga om den här SM-veckan? Allt som kunnat gå fel har nog gjort det, formen försvann spårlöst! Sen gjorde jag en jättekrasch på uppvärmningen som slutade med två småkrokiga hjul.. Fick stressa tillbaka till bilen för att ta mig till stugan och hämta ett nytt hjulpar. Sen var det bara att slänga sig ut för tempoloppet, kände efter ett par minuter att benen inte var med mig... Kom in på en 12 plats och med en öm kropp, var riktigt deppig efter målgång och ville bara åka hem.
Försökte ladda om till XC-loppet, men kroppen ville inte vara med då heller. Kännde redan på startrakan att det inte skulle bli bra. Sen var nog någon på min bakväxel i starten för växlarna började strula så jag fick böja till den. Sen körde jag på med målsättningen att ta mig runt för motionens skull. Men när sadeln sen började skallra och var lös så fick det vara nog.... Klev av och gick skamfullt iväg från området! Är verkligen missnöjd och måste se över vad det har varit som gått fel.
Nu till det positiva, Rättvik var verkligen fint och stugan höll verkligen klassen. Hade mkt trevligt sällskap och bra stöttning i form av Henrik, detta gjorde att jag ändå tycker att det var en trevlig vistelse. Tyvärr var jag nog inte så bra sällskap själv då jag nog mest gick omkring och var bitter. Sen fick jag ju även äran att vinna det inofficiella pingismästerskapet för norrländska MTB-cyklister...

Kommentarer

Lider lite med dig Samuel!!! Inte kul att det går käpprätt när det gäller så mycket och man reser långt, mm. Bara att bita i det sura äpplet och deppa ett kort tag och sedan använda nederlaget till krut för NYA tag och stordåd. Du är varmt välkommen att bo hos oss inför Södertäljes cup race i augusti!!! /SES GT
Samuel sa…
Ja jag ska ta ett par dagar nu när jag inte ska tänka cykel, sen ska jag ta nya tag. För trots allt är ju det här roligt..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift