Borlänge so far...

Ja vad ska man säga, fiasko är väl det ända som kan beskriva det hela. Körde genom prologen som planerat, tog det lite lugnare för att spara mina luftrör. Låg 8 sek efter ledaren så jag kännde mig ganska nöjd.
Men idag gick allt åt helvete:-( Började med att i starten dra ur båda pedalern och kedjan hoppade av, tog mig sedan ikapp klungan efter först utförskörningen. Sen när jag ska börja köra om så hakar jag ihop med en åkare och går hårt i backen, slog sönder lockouten till bakdämparen och vred styret. Även bakhjulet lossnade.. så innan jag fått ordning på allt och hämtat andan så har det nog gått ett par minuter. Funderade stark på att bryta men kom sen på att ett av säsongsmålen är att inte bryta nått lopp, så jag körde på mina tre varv helt utan inspiration.
Sen är det nått skit i kroppen som inte är bra, för så fort jag försökte gå på lite hårdare så får jag inte i mig nog med luft... Känns så jävla surt när man lägger ner så mkt tid och energi på det här och så går allt fel!
Nu ska jag försöka ladda om till i morgon och försöka avsluta bra, så att jag slipper skämmas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift