Årets bästa/tuffaste långlopp..!?

Har nu kört tolvtjärnsloppet och jäklar vilket lopp, tufft och otroligt roligt. Aldrig kört ett långlopp med så mycket stig, och otroligt flowig stig också:-) Banan hade dock mått bra av lite regn, den var kruttorr och med mkt sand blev det väldigt tungtrampat.. 30 grader varmt hjälpte även det till att göra det tufft. Kände rätt snabbt att kroppen inte var med idag, 2 veckors sjukdom har nog satt sina spår.. Så jag tänkte att jag kör så länge det går, var lite sugen på bergspriset efter 40 km...
Vi var 4 cyklister som gick in där tillsammans,  Erik Gunnarsson, Henrik Enberg och Mattias Nyström. Inga dåliga cyklister det även om 2 av dom är multisportare i världsklass:-)  Erik stack iväg direkt i backen, jag försökte hänga på och efter drygt halv var jag ikapp. Han hängde dock på och det blev spurt, som jag lyckades ta:-) Backen var på 175 höjdmeter och 1.7 km lång... Så riktigt bra backe:-)
Efter den var jag dock körd.. Jag och Erik hade fått ett rätt bra försprång, så vi rullade på och jag orkade hänga med till 50 km. Då började världen snurra... Kom till en vätskedepå, stannade där i 5 min och åt allt som fanns drack även en hel del. Hade ju bara en flaska med på hojen... När jag skulle ta mig därifrån snurrade fortfarande allt, trodde inte jag skulle ta mig imål. Men efter 5 km i krypfart på lättaste växeln började jag återhämta mig lite, när jag sen med 8 km kvar drog i mig Boostern blev jag nästan pigg igen. Kunde sen njuta av stigarna sista biten in och kunde tillochmed spurta lite.

Så detta var trotts väggningen ett av dom roligaste lopp jag kört, kan verkligen rekommendera det till alla!!

Har aldrig väggat så hårt tidigare, var lite otäckt faktiskt. Men är väl bara att konstatera att jag inte är tillbaka i nån typ av form än.. Hoppas verkligen jag klarar av att vända detta under slutet av säsongen, vill göra några bra tävlingar i höst!!

Kommentarer

Jocke sa…
Grattis till bergspriset.

Låter som en rejäl väggning och att en flaska kanske var lite lite :-)
Samuel sa…
Ja en flaska var på tok för lite, men hade ingen lagning och ingen vätskeryggsäck äger jag heller.. Men nu har jag lärt mig vägga också:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack