Zwift VM och Pro-Am

Har sista 2v kört en Pro-Am serie på Zwift, för er som ej vet är det inbjudningsrace där Zwift bjuder inbåde proffslag och lag från Zwift. Den här riktigtade sig för Australien och som som nu har sin vinter, men vi i SZ fick också vara med. Mina resultat har varit väldigt blygsamma, och det visar att man måste träna på Zwift för att vara bra på det. Sen även har rätt inställning så man verkligen tar ut allt, nu körde jag detta i andra hand och tränade på som vanligt mellan racen. Då har man inte det som krävs för att vara topp 5 i den här konkurrensen, men några riktigt bra pass blev det. 

Sen släpptes igår datumet för VM i E-cykling, men själva datumet blev snabbt ointressant.. Första jag såg var att Sverige inte hade nån plats överhuvudtaget, pga av vad vet jag inte men tydligen är det Uci ranking som styr. Sen såg jag också att för att få delta ska man ingå i Uci's dopingprogram där man måste uppge vart man är hela tiden, i detta ingår bara proffsen i högsta ligorna i lvg cyklingen.. Så Uci vill starta en ny gren i deras system, men genom att bara använda proffs från dom grenar som redan finns. Vi som tävlat i E-cykling i flera år  stängs ute från detta... En av dom saker som hållit mig igång i sommar är drömmen att försöka kvala in till detta VM, nu försvann den!! Men vet också hur Zwift funkar så helt plötsligt är det helt andra regler nästa vecka....🙈
Men som det ser ut nu försvann lite av motivationen att köra hårt inne hela vintern...

Kommentarer

Så korkat gjort av dem! Hoppas de bättrar sig.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack