Ny klubb

Var ju tvungen att byta klubb då Lycksele CK gick i graven under vintern, har nu gått med i den klubb som ligger närmast rent geografiskt "bara" 13 mil bort... Det blev Gimonäs CK, en stor och anrik cykelklubb. Har träffat och pratat med några av cyklisterna tidigare och det verkar vara ett härligt gäng, med många riktigt snabba cyklister. Dock så är det mest LVG-åkare, men skulle ju vara trevligt att få köra nån tävling med ett lag...
Så nu har jag bara kvar att lösa licensen sen är jag klar för tävling, har inte riktigt bestämmt mig för vilken licens jag ska lösa bara...
Satt även och planerade tävlingarna för året, fan va dyrt det kommer bli!! Räknade bara på helgen i Södertälje som är en av dom "närmaste" tävlingsplatserna.
Det blir ca 160mil i bilen, boende minst 2 dygn, mat och anmavg.. Det går nog drygt 4000 på en sån helg, får väl sova i bilen för att hålla ner kostnaden..
Träningen flyter på med trötta grundträningsben, misslyckades helt med förra veckans vilovecka... Blev istället en tung och bra träningsvecka:-) Men nu längtar jag efter fina stigar så att man får se om förbättringarna på monarken gett nån utdelning på testrundorna ute i terrängen!

Kommentarer

Ville sa…
Kör elit med mig nu!!!:) H30 kan vi köra i framtiden när vi verkligen är för mycket gubbar för att träna...

/Ville
Samuel sa…
Är lite sugen på Elit, men vet inte om jag pallar med den tävlingsångesten...
Ville sa…
Jag sitter precis i valet och kvalet som du. H30 är ju egentligen mer pappa med barnvagn och häng..=D Där är man ju nu, men man kanske ska pröva lite Elit. Det blir ju inte lättare med åren.:)

/V
Samuel sa…
Nä skulle vara skoj att testa medans man har lite fart i kroppen, men jag måste bara jobba lite med prestationsångesten. Sen ska jag göra ett litet test nästa vecka som får avgöra vilken klass det blir...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack