Som en gunga

Som en gunga går det inte upp går det ner..
Länsförsäkringar ringde vid lunchtid idag, dom betalar inte ut en krona efter inbrottet.. Då jag har rabatt på cyklarna ses det som lön, och då jobbar jag enligt dom åt Merida. Dom har verkligen letat efter ett kryphål, och nu tycker dom att detta räcker. Jag känner mig helt överkörd och all posivitet jag börjat känna efter en rolig helg är nu bortblåst. Kommer självklart överklaga detta beslut, men det känns som jag är väldigt liten i denna värld.
Hur jag nu ska höra med fortsatt cykling mm vet jag inte, kommer använda tiden framöver för att överklaga detta och efter det får vi se vad som händer.

Kommentarer

Janne.J sa…
Tråkigt värre!Men du kan ju alltid hävda att alla som tävlar får rabbat.Blir väldigt många anstälda inom cykel då.hoppas det ordnar sig.
Anonym sa…
Ja, till och med jag som inte ser mig som någon vidare tävlingscyklist får ju lite rabatt om jag vet var jag ska fråga. Inte många procent men lite i alla fall. Jag tycker att detta är så oerhört svagt av dem så det finns inte. Stå på dig!

Vagcyklist.wordpress.com /mattias
Så jävulskt uselt, jag kommer hädanefter ALDRIG ta Länsförsäkringar det är då säkert.
Det lönar sig inte vara ärlig, för om du sagt att du var ute och cyklade och en snubbe kom och slog ner dig och snodde dom då hade du säkert fått ersättning. Eller att du pantat burkar i 25 år för att kunna köpa din drömcykel.
Usch så trist, blir bara förbannad då jag läser sånt här. Säger som min svärfar säger till försäkringssäljare som ringer, "försäkringen gäller bara fram till skada, sen upphör den väl som vanligt"
Samuel sa…
Nä kommer nog aldrig vara ärlig igen, tyvärr.. Hade jag bara sagt att jag betalat fullt pris och bara cyklade för mig själv hade dom inte kunnat göra nått...
Jävla skithögar är vad dom är!!
Marcus sa…
Blev av med
Min cykel inne på ett hotel 2 timmar innan start på långloppscupen i våras.
Jag är fortfarande ersättningslös!!!!
Gissa vilket försäkringsbolag?
Samuel sa…
Kan nog gissa.. LF?
Vi kan ju skapa nån hämndaktion mot dom.. Var det i Falun? För där försvann ju nån cykel på scandic.
Olof sa…
Tråkigt läge :( Tips är att extraförsäkra sina cyklar separat utöver hemförsäkringen för att minimera risken för strul. Jag har tidigare valt bort LF pga usla cykelvillkor, uppenbarligen gjorde jag rätt. Nu har jag IF med extra cykelförsäkring.
Marcus sa…
Japp det var i Falun!!!!
Försökte faktiskt ringa dig, kanske hittade fel nr.
Tänkte om vi kunde hjälpas åt!!!!
Hela min säsong gick åt helvete, fick låna cykel några tävlingar men hade högre mål med denna säsong.
Samuel sa…
Fyy fann, hemskt när en hel vinters slit går till intet..
Mitt nr är 0702943772 om du fortfarande vill ha tag i mig:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack