Nu kör vi 2021

Hänt mkt sen senaste inlägget, brukar väl vara så när man skriver så sällan.. Men nu har vi ett nytt år och redan tagit oss igenom Januari, våren är fortfarande långt borta men ändå ser man ljuset där borta nån stans. 

Jag kommer köra på ett år till med rätt hård satsning på cyklingen, vilken klass jag kommer köra i har jag dock ej bestämt. Det beror lite på hur säsongen kommer se ut och hur det verkar bli med tävlingarna.. Det jag vet är att jag kommer försöka köra både Lvg och MTB, sen få in ett par Gravellopp också. 

Kommer göra ett försök att skriva här i alla fall några gånger per vecka, tänkte väl det ska handla om lite bakom kulisserna i Zwiftvärlden, hur det är att driva en cykelbutik i dessa tider, balansen i ett familjeliv och cykelliv och allt annat i livet..

Börjar med lite Zwift.. deltog i onsdags i ett Uttagningslopp till Moviestars nya E-team, var 2 lopp i olika tidszoner och för Europa gick det kl 20. Var över 2000 anmälda och dom 5 bästa skulle gå vidare... Kan säga att en start på Zwift med 2000 deltagare inte är att leka med, då hoppade jag ändå in i startfållan 5sek efter att den öppnade och hamnade kanske som 150 person ungefär.. dom som stod i slutet måste fått slite ont🙈 Kunde efter starten ligga med i tätklungan rätt bekvämt och gick egentligen bara ordentligt snabbt i backen som kom 2 gånger, så laddade efter den för spurt i den 50man stora tätklungan. Kände där att jag hade rätt bra kontroll och gick i mål som 4a, så kvalade in på min plats. Men i Zwift måste man ju sen verifiera sina siffror från loppen på sånna här större race, så man kör bla med 2 kraftkällor och får skicka in båda filerna för granskning. Kan även vara frågan om invägningsvideos som sker efter en mall man har, sen en massa filer från cykling ute och ett test man gör för trainer och wattmätare inne som livefilmas med kalibrering mm. Så 48h efter detta skickats in fick jag svara att jag var godkänd och med i nästa omgång, där kommer vi vara 60st som kämpar om 5 platser. Men kommande vecka ska dom andra 50 kämpa om platserna, och sen den 17/2 börjar steg 2. Så detta blir ett jippo som pågår under hela februari, för mig mest en rolig grej att göra under en annars rätt tråkig månad. 

Idag blev det 3h ute på MTB i fint vinterväder, man behöver dom här passen för att komma ihåg varför man cyklar och faktiskt gillar det. För när man suttit inne och cyklat lite för mkt glömmer man lätt det🙈 Imorgon drar jag nog ut också, och sen på måndag är det dags för Swe-cup på Zwift igen!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack