Utepass

Var bara -5 igårkväll så jag kännde mig tvungen att dra ut på crossen en sväng. Känner mig halvkrasslig och trött så tanken var bara att lufta mig lite en stund. Lite seg första 2 min sen var det som om en propp släppte, kännde mig urstark hela tiden. Kunnde trycka på i alla backar och sen bara fortsätta och trampa. Nu var jag ju helt själv så om det egentligen gick fort vet jag inte, men känslan var positiv. Sådanna här pass är nått man behöver imellanåt för att hålla humöret uppe. Var ute i 2 timmar och hade en snittpuls på 159, vilket är 83% av max. Efter detta slog jag mig ner i soffan med en stor påse från karamellkungen:-)
Nu har jag "bara" ett pass kvar denna vecka, det är ett tröskelpass med långa intervaller. Om vädret håller i sig funderar jag på att köra det ute, ja jag vet helt sjukt... Men jag vet att förra året så låste jag in mig i garaget under 7 veckor denna period och det var inte bra för cykelglädjen..
På sjukabarnfronten fortsätter det att vara hostigt, tycker så synd om den minsta som nu hostat och snorat i 3 månader. Varit två vändor till doktorn för att utesluta lunginflamation mm, men det ända som hänt där är att vi fått mer hostmedicin utskrivet. Men den verkar ju funka sådär....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift