Kämpa på!

Går nu in i en liten kritisk period för min del. Har en bra vinter bakom mig med bra träning och har gjort allt jag kunnat för att bli snabbare. Men när jag ser bakåt i tiden så är det ungefär nu som motivationen börjat svikta och jag blivit slarvig med träningen...
Tror det beror på att vintern varit lång och att man börjar läsa om att alla andra cyklister neröver landet börjar vara ute i skogen och tävla mot varandra, men själv har man 1.5 månader kvar innan det är läge att köra stig. Detta har tidigare år gjort att man tappat gnistan något och haft svårt att motivera sig för monarkpass...
Har iår inte tänkt börja jaga tävlingsfart bara för att mina konkurrenter gör det, utan försöka behålla motivationen och helt enkelt köra vinterträning i nån månad extra. Är ju bara att inse fakta att vintern har långt kvar här uppe... Att jag sen kommer få en mjölksyrachock utan dess like vid första tävlingen får jag väl leva med:-)

V10 har träningsmässigt gått enligt plan, har bitvis varit sliten men har trotts det haft helt ok tryck under träningarna. Idag Lördag är äntligen dax för vilodag så då blir det till att försöka njuta av det... Sen har jag kvar 8*8min på Söndag sen är ännu en treveckorsperiod klar:-) Så V11 kommer jag träna lite efter känsla och ta det lite lugnare, allt för att kroppen ska få en chans att ta åt sig av den träning man lagt ner.. För jag tycker då att den varit hård, tror att det är ungefär så tufft jag klarar av iallafall:-) Om ett par år kanske man pallar mer och ser tillbaka på den här tiden och tycker att man var lat...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack