SM

Blev en 4e plats för mig iår, vad säger man om det?? Är varken nöjd eller missnöjd.
Lite kort om loppet: fick starta i sista led då jag ju inte har några poäng i SWE-cupen i H-30. Fick väl till en ganska bra start, men är lite för rädd att ta i ordentligt i startögonblicket.. när jag sen jobbat mig upp till en 10plats ungefär, så hakar jag i en annan åkare och stupat rakt i backen.. Får rikta till styret och sen upp och jaga från en 20e plats.
Tappade här lite kämpaglöd:-( men fortsatte att plocka placeringar hela loppet.
Benen och kroppen var helt ok, men huvet och banan var inte riktigt med mig.
Kommer säkert nån mer analys senare.. nu ska jag fortsätta bilresan hemåt.

Kommentarer

Tom sa…
Tycker det låter bra det där, även om jag inte kan nåt om MTB.

Jobbigt ingenmansland dock. Vi gillar ju att antingen vara genomgriniga eller riktigt glada.
stefan sa…
Jag vill säga grattis, för det är väl ändå din bästa placering i ett SM XC?
Du såg stark ut.
Anonym sa…
Tack Stefan! Jo det är min bästa XC-placering på ett SM, och det är jag nöjd med. Det jag inte är nöjd med är mitt dåliga tävlingspsyke, måste ha mer jävlaranama i mig...

//Samuel

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack