Kontrasternas helg..

Vilken helg det blev! Men vi börjar väl från början. Åkte på fredagen från ett soligt och snöbelagt norrland, solen sken hela vägen ner till Sundsvall och där var även all snö borta. När jag kom fram till Norrtälje och Töjrens resident så regnade det ganska ordentligt. Men gav mig ut och rullade lite på Gunnars fina banor, njöt hela tiden av att kunna köra i skog. Att det var blött gjorde inte så mkt, huvudsaken var ju att det inte var nån snö....

När vi vaknade på Lördagmorgon så trodde jag knappt mina ögon, 1dm snö och det vräkte fortfarande ner.... Men Gunnar var lugn och sa att det nog bara var lokalt, brukar tydligen snöa mkt ute i Norrtälje. Men så var ju inte dirket fallet, hadde snöat lika mkt hela vägen in till Stockholm. Bilresan från Norrtälje tog drygt 2tim... Kom till startplatsen 5min innan starttid, så uppvärmningen var bara att glömma... När startskottet gick blev jag ståendes helt stilla och slirade bara, kom iväg bland dom sista. Att sen börja köra om var inte att tänka på, fanns ju bara ett spår som gick köra i.. Vid första springbacken Passade jag på att rusa förbi ett gäng på innern, nån fördel av fotbollsträningen ska man ju ha:-) Sen var det fortsatt kaos har aldrig kört i så sliriga förhållanden. Under dom 2 första varven tror jag att jag vurpade minst 15 gånger... Sen stannade jag och släppte ut lite luft ur däcken, kom ju på att jag inte hunnit med det innan start.. Blev lite bättre efter det, men långt ifrån bra. Under dom sista varven hadde jag accepterat läget och kunnde faktiskt ha lite roligt där ute i snön. Blev grymt mkt efter Gunnar som vann men det ska man inte skämmas över.


Vinter

Efter loppet gick rycktet att Söndagens race skulle ställas in, inte bra då man åkt 75 mil bil ner för att köra:-(
Mkt riktigt så ställde dom in senare under dagen.. Men Gunnar med sina kontakter ordnade snart upp situationen med ett nytt race ute i Sala hos Tommy O, där det tydligen inte hadde kommit nån snö alls..

Så på Söndag morgon drog vi ut till Tommy, och vilken skillnad!! Var det samma land vi var i??
Kanon bana och fint motstånd gjorde det till en succe, fler sånna här race och jag skulle nog bli snabb:-)



Sommar

Efter Racet bjöd Tommy på kaffe och dusch:-) Tack för det!
Banan ute i Sala var riktigt stökig, jobbig och rolig. Lite för tekninsk för att jag skulle klara av att köra riktigt fort, men det är ju detta jag behöver träna på. Blev också första riktiga testet för Min Big.nine.. Är riktigt imponerad! Känns som att den går bättre i stöcket än vad min heldämpade 96a gjorde, för inte har jag blivit mer teknisk under vintern. Känner inte hellar av ngn tröghet eller att den skulle vara mer klumpig. När en av mina konkurrenter provkörde lite så blev han överraskad över hur "kort" den känndes... Nu ska jag bara ställa in lite småsaker på den, måste flytta lite växelreglage så att jag inte slår i dom med tummen bla.. Sen är den redo för allt:-)

Blev en riktigt fin träningshelg tillslut vilket ju var tanken:-) Så ett stort tack till ni som gjorde det möjligt! Blir mer och mer imponerad över hur gemytlig och vänlig cykelsportens utövare är!! Ni är kanon!

Sen har jag ett nytt livsmål.. När jag blir stor ska jag bli lika snabb som Gunnar!

Bjuder sen på en bild som visar att det inte alltid går som på räls:-)


Kan gå fel för alla ibland;-)









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack