Längtar

Januari är långt ifrån över och sen väntar februari, mars och april men jag drömmer redan nu om MAJ. Det är ju då man kan börja cykla ute i skogen här uppe, tror jag ska lägga all träning i skogen till sommaren. Längtar verkligen ut dit och bli jagad av myggen, det är min lilla fristad där ute.. Trotts att det ibland är jobbigt så är det där ute i skogen på cykeln som jag rensar ut sinnet och finner balansen i mitt liv, inget är så rogivande som att bara höra sin egen andning och ljudet av cykeln som rullar fram. I skogen måste man ju även koncentrera sig på att hitta flytet och vägarna fram så då går det ju inte tänka på en massa annat.. undrar vad man blivit om man inte haft MTB??

Kommentarer

Unknown sa…
Du kanske skulle blivit poet ;-)
Här i Ske-å var det 0*C och lite sol idag så det blev ett härligt 3-timmarspass mtb på nyplogade skogsvägar, gäller att passa på när vädret tillåter :-)
Samuel sa…
Nja är nog mest febern som talar..;-) Låter som ett härligt pass det! om det inte är för kallt så är ju skoterspår och plogade skogsvägar rätt sköna att köra på.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack