Hur mkt??

Frågar mig själv ibland hur seriös man ska vara och hur mkt man ska satsa på cyklingen, har ju fått se hur seriösa våra duktiga veteranåkare är. Det är rätt imponerande att se hur mkt dom satsar och lägger ner på att bli så bra som dom är, men jag tror inte riktigt att jag klarar av det..
Jag har jävligt bra diciplin på att genomföra träning och verkligen göra det så bra som möjligt, men det beror på att jag på nått konstigt sätt gillar det. Har fått nån typ av hatkärlek till att plåga mig igenom långa vintrar med träning, lite stört kanske men så är det:-) Men sen är det den andra biten med bla kosten, där har jag jättesvårt för att hålla mig seriös. Tycker det är jättejobbigt att försaka mycket av det goda som finns, klarar helt enkelt inte av att leva som jag borde för att bli så snabb som möjligt. Tänker ofta där  att det ju ändå bara är en hobby med cyklingen så varför ska jag inte få slarva och vara som alla andra, jag kommer ju ändå inte bli bäst så varför plåga sig liksom... Så kommer inför 2014 att släppa det där med att ens försöka hålla igen med allt gott, har liksom insett att det inte funkar för mig att vara så seriös!

Sen är det ju frågan om det är värt det? 2012 inför VM i Brasileien när jag var som lättast vägde jag 66-67kg, 2013 inför VM så vägde jag ungefär 2kg mer. Men trotts det var jag ju rätt mkt snabbare under 2013, så var ju starkare då:-) Men självklart kan man ju se det så att om jag varit lika lätt som 2012 hade jag ju varit ännu snabbare, fast det kommer jag att förbise;-) Så ska under detta år lägga kraften på att bli starkare och slänga vågen..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack