Elak..

Hur länge ska man orka med detta sätt att leva?? Cyklingen ger mig enormt mkt, men som jag har valt att leva kostar det en del också. Både i pengar men mest i energi.. längtar ibland efter ett enkelt liv, där inte allt måste planeras för att funka. Bara cykla när tiden finns och vädret är fint:-) Har ju bestämt att köra järnet för att bli så snabb som möjligt detta år, och det kommer jag att göra! Men det kostar att göra det under dom förutsättningar jag har... Om man nån gång får tid över blir man ju helt ställd, tex har man ju rationaliserat bort gröt till frukost. Tar för lång tid att göra och äta, yoghurt och müsli går fortare och man kan sleva i sig på en gång..
Så mina tankar i söndags efter ett sent träningspass var att detta blir sista året jag kör för att vara snabb, sen vill jag leva det enkla Livet!! För ska man fortsätta slita så här vill jag ha förutsättningar som jag inte kommer få, en klok människa sa till mig att detta liv skulle du levt för 15 år sen...

Sen är ju detta mina tankar under mörka februaridagar, kan ju ändras innan säsongen är slut..

Igår var en sån dag jag gick omkring å var förbannad mest hela tiden, på folk som inte ska jobba med det dom gör!! Varför låter man tex en gammal kvinna som ligger för att dö ha ont, klarar man inte av att ge henne ett fridfullt slut??
Imorse så tog iallafall hennes liv här slut, vila i frid mormor!! Nu får du åter vara med morfar.

Kommentarer

Anonym sa…
Kanske ta en lugn säsong i år och hitta motivation och även bygga upp en tidsbank?

Efter att ha läst sedan VM så är mycket negativt och du ifrågasätter dig själv ofta, tror att den lugnare säsong där du hittar lyckan med cykel och kanske hinner vara med fammiljen mer kommer göra dig snabb på sikt.

Motivation är viktigt och det känns som du skickar ut signaler att du inte har vidare roligt i år
Anonym sa…
Håller med talare ovan, jag har suttit i exakt samma sits, där jag kom till ett vägskäl där jag valde att ta ett break. Jag tränade inte en meter under ett år. Körde igång en säsong senare och vart starkare än nogonsin, hur chockad som helst.

Såhär i efterhand så skulle jag lyssnat mer på signaler från kropp/knopp.
Jag håller med dig! Inte lätt få ihop det på min nivå, hur svårt skall det inte vara på det du satsar på liksom?!
Men se det som att det är bara cykel, inget viktigt.
Samuel sa…
Jag som tyckt jag varit ovanligt positiv denna vinter... Min motivation är det inget fel på, tvärtom är den bättre än någonsin. Det jag menade var att orka med detta i flera år blir nog jobbigt.. Sen är jag av åsikten att vinterträning i Sverige inte är rolig, bara ett nödvändigt ont för att sommaren ska bli skoj.
Anonym sa…
Samuel, Mina första 20 år på mtb var i princip utom tävlan. Det är trots alt den delen av mountainbike som är störs och växer mest. Det finns en helt ny värld för dig där om du vill. Att åka cykel skall vara skoj, det är det viktigaste!

Jag menar inte att du måste sluta tävla. bara att man måste inte sluta cykla och ha kul heller.-)
Samuel sa…
Nä det går ju cykla utan att tävla, men det är ju skoj att tävla. Så det lägger jag nog inte ner, man kanske bara sänker ambitionen om några år:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack