I zonen igen..

Klagade lite tidigare i veckan på att det var jobbigt, att den känslan dyker upp några gånger under en lång vinter är något man får räkna med. För slitet man lägger ner under dessa månader är inte alltid roligt, utan nästan alltid är det bara nått som måste göras för att det ska bli bra. Det viktiga är att man kommer in i zonen igen, där träningen liksom flyter på och det känns bra.
Känner att jag är tillbaka där nu igen och tvivlar inte så  mkt på mig själv längre, utan tror på mig själv igen:-) För många säger ju att träning ska vara roligt , men jag tror på att ännu viktigare är att veta varför man tränar. För vet man varför man sliter går det lättare!!  Därför är det SÅ viktigt att ha ett roligt och utmanande mål under säsongen. Tror tex att alla som ska köra Masters VM i Norge i sommar kommer träna lite hårdare än tidigare... För mig drivkraften att jag vill göra en bra och jämn säsong, kanske få till nån topp men vet inte till vilket lopp ännu. SM skulle ju vara skoj att göra sitt livs lopp på:-) Men vet ju inte än när varken XC eller LL-SM går....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack