Äta eller inte

Pratar då inte om allmänt i livet, för då måste man ju äta. Är ju något av det bästa som finns, älskar mat:-D

Men när man tränar, ska man då fylla på med energi under passen?? Här finns det ju lite olika åsikter, och det gäller ju att hitta den metod som passar en själv bäst. Jag fyller aldrig på med extra energi på träning, anser att jag får ut bättre effekt av träningen så. Varför köra 6 tim distans med påfyllning, när jag kan köra 4 tim och gå tom. Har ju sparat 2 tim och stressat samma system.. För distansträningen för mig går inte ut på att köra så fort som möjligt utan att lära kroppen bli så energisnål som möjligt. Detta är ju min sanning och ingen annans, så säger absolut inte att det är så man ska göra.. Fyller inte heller på under korta hårda pass, då har man ju nog energi lagrad i kroppen.
Sen på tävlingarna är det en annan sak, då fyller jag på så mkt jag klarar av. För då ska det ju gå så fort som möjligt!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift