Grubblar..

Jag är lite av en grubblare, speciellt så här veckan innan årets första tävlingar.. Man undrar över hur man kommer stå sig, kommer man skämma ut sig eller göra ett bra lopp. Vilken taktik ska man köra med, all in eller köra med skallen.. Vilka krav ska man ställa på sig själv??

Känns skönt att det på lördagen är tempo med inviduell start, blir 12min med mjölksyra då:-) Men man får också ett litet kvitto på hur man ligger till inför söndagens race, då vet man ungefär hur man kan positionera sig i fältet.

Just nu försöker jag få in i skallen att det kommer göra ont, måste se till att vara förberedd på att lida. När man tränar mkt själv som jag gör är det lätt att alltid lägga sig inom sina gränser, så denna helg ska jag ut ur komfortzonen. Är just den träning jag behöver så här i början på säsongen:-) Så hellre klubban i skallen och knapp styrfart över mållinjen än att komma imål och ha krafter kvar..

Tillslut ett bildbevis på att jag kan hoppa, titta noga för båda hjulen är faktiskt i luften;-) Varken högt eller långt, men man måste ju börja någonstans...

Kommentarer

Unknown sa…
Faaan samme du kör som en kung, och du behöver inte vara orolig för alla blir svintrötta i början av säsongen.
Det är bara ta i, då flyger du längre och rakare, tveka inte. Försök sätta i bakhjulet vid landningen något före framhjulet så inte vikten blir fram. Håll styret rakt, ha inte tungan mellan tänderna, rock on!
Samuel sa…
Tack för stödet:-) Ska bli skoj!!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack