Punka

Gårdagens träning gick inte alls som jag planerat, skulle köra hårt i 90min runt min bana på Tannberget. Den är tuff och brötig, precis vad jag behöver. Gick skitkasst, kände mig långsam och ryggen började protestera efter 10min.. Efter 15 gick luften ur däcket, punka uppe på mitt punkaberg :-( bara att rulla hem och byta slang. Men all lust att köra hårt var borta, så rullade runt en timme till bara. Kände att jag verkligen behöver mer av denna träning, hela kroppen protesterade när jag tog i igår. Märks också att jag nu är inne på 5e veckan i min träningsperiod, känner mig sliten och självförtroendet sviktar. Kan se det mönstret nu att sista veckan tycker jag att jag är värdelös, är ju inte bara kroppen som blir sliten utan även knoppen. Ska bli sååå skönt efter denna vecka, då är grundträningen klar för detta år. Så bara att härda ut och köra på i 7 dagar till, sen blir träningen roligare och mer tävlingslik:-) Men först ska jag köra denna veckas pass..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift