Tvekar

Har ju satt SM i Isaberg som målet för första delen av säsongen, börjar nu tveka lite. Känner mig osäker på min kapacitet, känns sådär skoj att köra över 100mil enkel väg för att förnedra sig själv.. Ska jag köra i elit måste jag ju iallafall kunna cykla runt banan..Börjar undra ibland om man håller på med rätt sport, är för feg och rädd om livet allt som oftast. Nu jobbar jag ju på att lära mig hoppa, men tar tid för en gammal fotbollsspelare att lära sig.. Och ska jag ha på SM att göra vill jag behärska banan och dom hinder som den innehåller, kanske borde jag hålla mig till långlopp och sluta drömma om XCO.. Eller köra XCO och sluta bekymra sig om resultatet.. Jobbade igår på min teknik i stenkistor..

Kommentarer

Björn Österberg sa…
Jag är inget tekniskt geni på cykel, bor längst ner på sydkusten här finns knappt en enda höjdmeter och än mindre några stenar! Men jag klarade droppen och stenkistorna som fanns på Isaberg banan utan några större problem. Helt övertygad om du fixar det också! Det var inte heller så att man tappade en massa tid på att köra B eller C spår.
Läser ofta din blogg och jag är otroligt imponerad över din träning både kvalité och kvantitet! Nu känner ju inte jag dig, men med all den tid du lagt ner så vore det synd att inte få se dig i Isaberg! Nu kör jag själv H30 så om du kör Elit så blir det en placering bättre för mig :-).
Isaberg är en otroligt fin bana som du bara inte får missa!
Samuel sa…
Tack för peppen Björn! Har lite grejer jag vill klara på träning här hemma först, men hoppas verkligen jag kan köra Isaberg. Ska bara få ordning på mitt självförtroende:-)
Anonym sa…
Hej.

Jag tror inte att du behöver vara orolig för de tekniska hindren på SM banan. Det finns egentligen bara ett dropp som endel undviker och där kommer b-vägen vara ca 4 sekunder längre. Banan är krävande konditionsmässigt och kräver aktiv mtb cykling men med ett bra flow.

Hoppas att få se dig på Isaberg.


Samuel sa…
Låter bra det, har förstått att banan bygger på mkt flow:-) Ska se till att hålla XCO drömmen vid liv:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack