Min lilla dröm..

Jag har ju i många år haft en dröm om en liten cykelbutik, nu börjar jag närma mig den... Håller på att fixa i ordning mitt garage till en cykelverstad och butik/showroom, tanken är att ha verkstad och sen även sälja tillbehör och prylar. Kommer bara sälja sånt jag själv cyklar på och med, så jag vet vad jag säljer och kan göra det med gott samvete. Kompletta cyklar kommer inte finnas till salu i ett inledande skede, men kommer ha mina där för provlyftning och testning :-) I en annan del av garaget kommer jag kunna erbjuda konditionstester på cykel, och även träningsplanering och upplägg för den som vill nå sina mål. Kaffe kommer självklart serveras till den som vill ha!!
Vilka varumärken som kommer finnas jobbas på och kommer löpande info om, ett av dom kommer iallafall vara Innolite. Mer information om Innolite kommer, men kan bara säga att det är delar av högsta kvalitet och att jag är stolt att kunna sälja dom.

Har nu ett stort problem bara, vad ska jag döpa företaget till?? 2 förslag just nu, Sambike eller Sambrabike.. Har ni nått bättre förslag eller vilket av dom är bäst??

Kommentarer

Anonym sa…
Hmm tror du det finns kundunderlag för detta i Västerbottens inland? Jag tycker du ska fokusera på din träning och ett par mål (samt familjen) du har ju visat att din träning gav resultat på LLSM förra året! Håll inte på att dröm om lvg tävlingar, cx etc..gör det du är bra på!!!
Samuel sa…
Nä finns inte kundunderlag för det i full skala, men jag kommer göra det som en hobbygrej.

Du har rätt i att jag ska fokusera på det jag kan, men tar det andra som förberedelse inför Mtb 2017. Cx är något jag vill göra för att ha skoj ett par månader nu innan den riktiga vintern, så ser det som ett sätt att stärka upp kroppen lite extra. Hade jag kört en full Mtb säsong skulle jag stått över all cx. Lvg är tanken jag ska köra några lopp här uppe, det också enbart för tränigens skull och bara dom lopp som passar in. För det är mtb jag gillar och passar bäst.
Anonym sa…
Sambike ska det heter i så fall.

Sambrabike är för långt och låter inte bra.
Anders Lundin sa…
Hej Samuel!
Ett namnförslag är Sampart. Cykeldelar och part time job. sam => samarbete och part => partner inom träning.

Med vänlig hälsning
Anders Lundin
Samuel sa…
Tack för input. Det var ett riktigt bra namn det Anders :-)
Anonym sa…
Kan du maila mig på vagcyklist at gmail.com
Eventuellt intresserad av träningsplanering.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack