Gett allt..!!

Måndag morgon och sitter i soffan med Isabelle och äter frukost, Lördagens SM lopp har börjat smälta in och jag har analyserat allt klart tror jag. Mitt långsiktiga mål efter skadan i fjol var att kunna komma tillbaka på ett elit SM och vara med i matchen, det fixade jag i lördags. För jag var med där framme i 2 loopar av 3 sen orkade jag inte mer, hade jag kört mer avvaktande och bara väntat på att andra skulle göra jobbet skulle jag nog hängt med längre och fått bättre placering. Men så ville jag inte köra utan jag ville vara med så mkt det gick, sen brände jag mig nog pga av det men så är det ibland. Fick sen köra själv ett par mil innan andraklungan kom ikapp mig, även här var jag med och drog. Missade tyvärr helt och hållet spurten pga av att gpsen visade 84 km när dom började öka,jag trodde loppet var 90km och kände lugnet tills jag insåg att vi ju var påväg upp mot målområdet.. Men då var det för sent, men 10a eller 12a spelar ingen roll... Resultatmässigt var det ändå ett misslyckande, ville mer än så. Fast just i lördags fanns det inte mer för mig att hämta, hade bra ben och fantastiskt matrial utan dom andra var bättre och smartare än mig helt enkelt. Jag har verkligen gjort det jag kunnat! Är ju missnöjd över resultatet och det känns just nu tomt, men samtidigt väldigt nöjd och stolt över det jag gjort för att kunna göra detta. Jag har verkligen gett allt inför detta lopp, och har slitit helt otroligt hårt med rehab och uppbyggnad av kroppen igen. Sen att konkurrensen är bättre än någonsin i denna växande sport och att jag börjar bli äldre går ju inte göra mkt åt, sen måste jag nog inse att det med mina förutsättningar är svårt att konkurrera med eliten. Men jag har gjort ett försök och vågar man inte så ångrar man sig nog sen. Ska jag kunna vara med nått år till i elitklassen måste nog mina förutsättningar bli bättre, tex mindre jobb och träningsläger mm. Men just nu går det åt andra hållet, vill ge Sambike en ärlig chans och då måste jag jobba mer... Jaja ska iallafall avsluta denna säsong bra, men nu åker jag först på lite semester med familjen imorgon. Blir några dar ute vid havet, ska bli skönt att ladda om där ute ett tag.

Kommentarer

Unknown sa…
Utifrån din resa efter Långa Lugnet samt förutsättningarna att bo i Norrland, jobba heltid, ha familj, driva Sambike mm så är jag mer än imponerad på din säsong. Bra kört! Nu får du mysåka med oss motionärer när vi flåsar runt i skogarna runt Lycksele! / Jocke E
Samuel sa…
Tackar, det ska jag göra 😀
Oavsett resultatet, jävligt imponerad och inspirerad av din inställning, attityd och hängivenhet till träning och tävling. Att det ens är möjligt att vara på gränsen till absolut Sverigeelit ett år efter ett benbrott och med de övriga förutsättningar i livet du har är ju rätt coolt. Respekt!
Samuel sa…
Tack så mkt Tomas!
Unknown sa…
Du får väl fortsätta med att vinna Tolvtjärnsloppet. Det är en bra hobby. Fast nog kommer du att få mer och mer konkurrens där
Samuel sa…
Ja det hoppas jag att jag får Jan Erik, får gärna stryk av nån yngre förmåga ☺️

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift