Tolvtjärnsloppet

Långt mellan inläggen nu, men är fullt upp så då blir det så..

Körde i går ett av årets roligaste lopp, Tolvtjärnsloppet utanför Ö-vik. Grym bana igår då det är mkt sand och när det då är kruttorrt så blir det tungkört, men jag gillar tungkört ☺️
Min plan var att låta Hi5 teamet stå för farten och dragjobbet, det gick sådär... Höll planen i början men farten blev väldigt låg, dock ökade den lite efter en stund. Efter ca 1mil blev det lucka för mig och 2 Hi5 åkare, 2km senare blev jag själv i en sandbacke då dom strulade lite. Körde sen på lite hårdare ett tag och fick rätt stor lucka, höll den sedan till 2mil kvar och sen ökade jag lite till och luckan blev också större. Skoj att kunna göra det mot så bra åkare som jag mötte, är topp 20åkare i långloppscupen som jagade bakom. Så väldigt nöjd över segern och att vinna med drygt 4min när jag kör solo mot 2 åkare som samarbetar för att komma ikapp, visar ju att det Finns lite kraft i gubben än. ☺️

Nu kommer en grym träningsperiod då grunden för andra halvan av säsongen ska läggas, så bara att kämpa på!!

Kommentarer

Anonym sa…
Stort grattis och tack för en bra blogg.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift