Comeback??

Tja!!

Funderat ett tag på börja blogga lite igen, men vet inte riktigt hur och om det finns nått intresse av det.. 

Men börjar lite smått så får vi se vart det tar vägen. 
Först lite kort om vintern och träningen, beslutade förra hösten att antigen lägger jag ner eller så satsar jag allt. Gick in för att ge allt och verkligen maxa träningen, och det har gått över förväntan då jag ökat mängden timmar med ca 35-40%. Gjorde även valet att det skulle bli fokus på Lvg under 2020 och elitklass där, det stora målet skulle bli SM i Idre på en bana som nog passar mig. Nu vet vi ju alla att vi inte inte längre vet nått om säsongen 2020, men den som lever får se vad som händer helt enkelt...

Zwift då?? Jo där har jag härjat runt rätt bra under vintern, varit rankad topp 5 i världen hela vintern och 1a under nästan 3månader. Nu är ju inte rankingen det viktigaste, utan det måste vara dom nya Pro-Am loppen som Zwift börjat ordna. Där bjuder dom in några proffslag och några av dom bästa Zwiftteamen, Team SZ har fått köra alla dessa lopp och jag har fått vara med på alla av dom😃🙏 Gått otroligt bra också på dom, då jag vunnit 4 av 8 lopp, varit på pallen 2 av dom och strax utanför dom andra 2.. Så tror faktiskt jag gjort ett litet avtryck i Zwiftvärlden. Har en dröm och ett mål med mitt Zwiftande, men det tar vi i ett enskilt inlägg framöver. Dessa framgångar har även inneburit rätt mkt testade av Zada, som man enkelt kan säga är Zwift antidoping rörelse.. 7 gånher under vintern har jag fått lämna in wattfiler, invägningsvideo och information om min utrustning till dom. Blivit godkänd alla gånger.. Den info dom alltid vill ha är wattfiler från utecykling på 15sek, 1min, 5min och 20min, sen Doublerecording från loppet och invägningsvideo. Doublerecording är att jag måste köra med dubbla wattmätare, tex trainern och mitt Axs wattvevparti. Spelar då alltid in dessa på 2 olika källor under loppen, så att jag efter kan skicka in båda och dom kan jämföras så att det ser ut att stämma. Så krävs lite prylar för att Zwifta på lite högre nivå, men då det är pengar och lite ära på spel är det ett måste med dessa tester!! Får nog skriva ett inlägg om Zada mm också framöver 😃

Har även inlett ett samarbete med Orbea för 2020, så kommer köra på deras Orca OMX på alla race i år😃 otroligt roligt att jag får denna chans i min ålder, och hoppas faktiskt bara på att det är början på nått ännu bättre.. visst jag är 40år men känner mig absolut inte gammal, och är just nu roligare att cykla än på många år!! Har satt upp nya mål att jobba mot nu när denna säsong förblir lite konstig, och då sträcker dom målen sig fram över 2021. Men dom tar vi också framöver..

Sen kanske det är något annat ni vill veta och vill jag skriva om, förslag på ämnen tas gärna emot..

Kommentarer

Martin Jakobsson sa…
Intressant att höra hur det funkar för eliten på Zwift. Blev det där Zwift SM-guldet ditt till slut för nåt år sen? Ta gärna upp hur man ska träna när tävlingsäsong dragit igång.
UffeB sa…
Intressant!! Gärna lite om träningsupplägg/pass för att prestera på Zwift ��
Samuel sa…
Tar med dom frågorna i kommande inlägg👍
Skulle vara kul att veta antal timmar per vecka som du tränar. Gärna lite utvärdering om ceramic speed om du har de på cykeln nu. Kör hårt på fredag!
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift