Zwift classics Pro-Am

Veckans fokus har legat på att köra bra fredagskväll, för då var det Zwift classics Pro-Am. Denna omgång var en lagtävling där teamets 5 åkare tillsammans ska samla poäng vid spurter, KOM och målgång. Som vanligt nu när proffsen är med går det fort hela loppet, blir aldrig tillfällen att återhämta sig som det kunde bli förut. Jag körde för KOM och målgång vilket gick riktigt bra, tog poäng på alla 4 KOM och kom 4a i mål så drog in 55 poäng. Teamet SZ kom sammanlagt på 5e plats vilket vi får vara nöjda med, är trotts allt mot världseliten vi kör i Zwift. 

Dom här hårda loppen sliter rätt mkt, men känner att min ökning av volym i träning under vintern gjort gott. Kör samma mängd intervaller och högintesiva pass som tidigare, men har ökat totala mängden timmar med nästan 40% från november och framåt i vinter.. Vilket är betydligt mer än man rekommenderar, men har känt mig fräsch och kroppen håller så då kör jag på. Inte en enda sjukdag heller så belastningen verkar vara inom gränsen. 

Nu i helgen blir det utecykling på lvg hojen, idag ska jag göra ett litet test som kommer bli jäkligt jobbigt... Får redovisa resultatet sen😃

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift