Olika

Under veckan i Brasilien lärde jag känna en del andra cyklister och några av dom följer man nu på Facebook, en av dom är en kille som hjälpte mig att rätta till höften lite efter kraschen. En trevlig prick från Sydafrika som tävlade i H-40, när man nu ser hur han har det där nere undrar man om man håller på med samma sport.. Han åker runt och tävlar varje helg i sol och värme och ska om några veckor vara med i Cape Epic, snacka om olika föruttsättningar mot oss här i Sverige. Därför tycker jag att vi som håller på och kämpar här i Sverige med denna sport ska vara stolta över oss själva, vi kämpar inte bara med en sport som kräver mkt slit. Vi kämpar också mot en lång vinter som tvingar oss att träna på sätt som dom på varmare breddgrader aldrig skulle göra, och detta gör vi för att få cykla ett par månader i acceptabelt väder..
Så gå med rak rygg och var stolt över att vara cyklist!!

När jag ändå håller på att vara positiv så tänkte jag fortsätta med det och klappa mig själv på axeln lite:-) Jag  tycker det är ganska lätt att bli fartblind när man kommit in i den här träningskarusellen, och man blir missnöjd och deppig när det inte går som man vill. Men då kan det vara bra att ta ett steg tillbaka och försöka se på det man gör som en vanlig människa... För trotts allt så tränar man hårdare än vad 99% av befolkningen ens förstår, jobbar minst 40tim i veckan gör man också. Sen har jag 2 barn och en sambo som förtjänar uppmärksamhet, huset får väl inte heller stå och förfalla:-) och sist så ska man försöka ha ett socialt liv också. Detta är det man faktiskt gör och sen gör man det ju ganska bra också bitvis:-) Har lovat mig själv att försöka var mer stolt över mig själv i framtiden, och det tycker jag alla ni andra också ska vara!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift