Ovala klingor, bra eller anus?

Kommer under våren att testa lite med ovala klingor på en av hojarna, kanske inte optimalt att ha en med och en utan. Men vill jämföra lite och testa, tyvärr är det ju så att det dröjer till mitten av Maj innan man kan cykla ute på ett vettigt sätt i skogen här. Så det blir att testa lite på tävlingar också..
Men jag tror att dom är värda ett test och jag gillar att exprimentera lite så det blir nog fint:-) Har nån av er erfarenhet av ovala klingor?

Idag jobbar sambon så det blir träning ikväll när hon kommit hem, tror jag ska köra klassiska 4or eller så blir det 45/15 till utmattning. Båda passen skapar en del ångest:-)

Kommentarer

Jag har inte testat ovala klingor än, har ett par ligger hemma. Väntar på en spindel till XX1 vevarna sen ska jag börja testa lite på vinterhojen för att se om jag gillar det. Palmberg har kört med det ett par år och är jättenöjd, men man måste nog köra nån månad själv innan man kan avgöra vad som är bäst.
Anonym sa…
Jag har testat hemma på gården och jag kan inte fatta att man kan vara utan det ha ha./Tommy.
Anonym sa…
Har inte testat ovala (Rotor) men kör de mer extrema O'Symetric sedan ett år tillbaka. Man vänjer sig rätt snabbt. Skillnad märks tydligt när man testar runda klingor igen emellanåt. Upplever att tröttheten kommer snabbare då. Men det är inget magiskt över o-runda klingor, det måste sägas. Speciellt med tanke på priset man betalar.
Samuel sa…
Beställt Rotorklingor till Claviculapartiet nu också, så känns det bra kör jag på båda hojarna. Tror inte på underverk men kanske nån extra Watt:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack