2013

Tänkte lite kort summera den gångna säsongen.. Är lite svårt att få med allt, men jag skummar igenom allt. Hade en bra vinter där jag kunde träna på och när det var dax för första tävlingen visste jag att jag tagit ett kliv framåt. Dock är det ju lite svårt när man gör barmarkspremiär på första tävlingen.. Starta tillsammans med alla veteraner, lyckades trotts lite kedjestrul komma först imål. Var grymt nöjd med det!! Dagen efter var det sprint, kom där 2a. Men det jag kommer ihåg av den dagen var all väntan...

Nästa tävling var Borlänge Tour, där gick det som vanligt åt helvete. På lördagens xc lopp vek sig framväxeln ett halvt varm, och sen var den helgen förstörd.. tog mig i mål på söndagen och tog rätt viktiga poäng i totala cupen dock. Sen vär det långlopp i Skellefteå, lyckades där trötta ut alla och slå dom i en långspurt:-)
Efter det drog cupen vidare mot Borås för en 2dagars tävling, här fick vi starta med eliten vilket var skoj. Körde riktigt bra den helgen och kunde vinna rätt klart.

I juli var det sen SM, ett av årets stora mål. I Skellefteå hade jag haft vissa magproblem, och nu kom dom tillbaka... Fick inte i mig mat, och det jag fick ner skett jag ut rätt snabbt... Hoppades dock att jag skulle ha energi nog ändå i kroppen, det hade jag inte. Kunde bara mala på under loppet i ett jämnt tempo, kom på 4e plats vilket ju inte är så illa. Men prestationen var inte bra, och kände mig riktigt besviken. Sprinten dagen efter var katastrof!! Magen i uppror och mentalt var jag knockad, tror det blev en 8plats.

Blev till att åka hem å träna inför årets lopp, VM i Sydafrika!! Körde på riktigt bra och åkte ner i mitt livs form, men hela veckan där nere blev ett misslyckande, Åkte hem med svansen mellan benen och armen i mittela. Tankarna veckan efter handlade om att lägga av med cykling, kände mig riktigt värdelös. Började dock träna igen så smått, men hade riktigt ont överallt. 5veckor efter kraschen åkte jag ner till Åkersberga för försöka vinna totala XC-cupen, lyckades komma 5a vilket räckte:-) Nöjd med den kämpa insatsen, men säsongen kommer jag tyvärr komma ihåg som misslyckandet i Sydafrika.
Den veckan sitter fortfarande kvar på näthinnan, men ska under vinter försöka skaka av mig det och komma tillbaka med bättre självförtroende nästa år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack