Innesäsong..

Den här årstiden och ett tag framöver nu är det ju innesäsong för cyklister här uppe, kommer försöka vara ute och köra så mkt det går i vinter. Men trotts det kommer det bli många pass i garaget under vintern, dels pga av kyla men även för att det är grymt tidseffektivt. Är ju bara att klä av sig och på med spandexbyxan sen upp på hojen, att det sen inte alltid är den roligaste träningen får man försöka glömma bort. Brukar försöka ha ett mål med varje pass på Monarken, mest för att då går det lättare att köra. Behöver inte vara att sätta rekord på varje pass, för då blir det rätt jobbigt... Oftast är det att nå en viss watt som är målet för min del, brukar under uppvärmningen bestämma vilket nivå jag ska försöka nå..
Sen har jag ju vissa pass som är riktigt roliga att köra inne och som jag nästan ser framemot, vad har ni för favoritpass på innehojen??

Idag körde jag dock ute, rullade mkt lätt i 3tim på crossen. Var grymt halt bitvis då det varit plusgrader igår men frusit på under natten och hållt sig under nollan hela förmiddagen, så det blev till att försöka hålla sig på grusvägar som inte var uppkörda för där låg snön kvar och gav bra fäste. Var riktigt seg idag då jag kört 3 hårda pass dom sista tre dagarna, så skönt att bara rulla runt ett tag. Dessa pass behövs för att samla energi till alla hårda pass, och även för att rensa skallen lite:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift