Icke gnäll..

För ett par veckor diskuterade jag lite med en vän om xc-cupen, han gillade inte upplägget iår. Bla var det för centrerat runt västsverige tyckte han, och dålig marknadsföring.. Vart i Sverige tävlingarna går bekymrar inte mig så mkt, är liksom långt till allt. Har man valt att bo här är det bara att leva med liksom.. Sen vad jag tycker om det andra spelar ingen roll, för så länge jag inte själv är redo att sitta med i en grengrupp eller försöka ordna tävlingar mm ska jag bara vara tyst. Tycker dom som fixar tävlingar och försöker ordna detta gör det väldigt bra, för det är ett jättejobb som läggs ner och ofta rätt otacksamt. Jag är mest tacksam över att jag kan åka runt och göra det jag gillar mest, cykla i skogen:-) Det kan jag ju göra bara för att det finns dom som ordnar en massa tävlingar, att det också finns en hög med bra tävlingar här uppe gör mig ännu mer tacksam:-) Så tack till alla er som älskar denna sport och sliter med att se till att ordna tävlingar!! Hoppas jag kan ge tillbaka när tiden är mer på min sida..
Vad det sen beror på att Sverigecupen i xc blir mindre för varje år samtidigt som mer lokala cuper bara ökar, ja det är nog många anledningar. Tror den största anledningen är att många tycker att steget från en lokal tävling är stort och att Sverigecupen är för dom bästa, men det är ju egentligen samma tävling och lika roligt. Ännu roligare skulle det bli om fler var med också:-) Sen kan man ju tycka som jag att det är lite svårt tekniskt ibland och vara livrädd för vissa partier av banan, men då får man utmana sig själv och lära sig nya saker. Sen finns det ju b-linjer och ingen dömmer en om man tar dom, för bara att man är med är ju något man kan skryta om:-)

Dagens träning då, jo planen är att bli ordentligt trött.. Först 60/120 till utmattning sen ut och rulla ett par timmar, ska försöka bygga ett hopp i snön och träna lite där.. Får se hur många 60sek jag klarar idag, siktar väl som vanligt på Pb :-)

Kommentarer

Unknown sa…
Tja! Skön inställning o jag håller med. Det finns en gräns för hur gnällig det går att vara utan att själva engagera sig arbetet. Oavsett om det är cykling, politik eller hur det funkar på jobbet. Palle

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack