Kallt igen

-22 ute nu på morgonen här, usch jag som tänkte cykla ute ikväll. Får hoppas kylan gett med sig innan dess, för annars blir det inomhus. sambon jobbar i helgen så får anpassa träningen efter det, men det är inga problem. Har bara 2 pass kvar detta block nu, så känns rätt lugnt. Men har tränat 9 dar i sträck nu, så lite slitna ben är det.

Körde dessutom en rätt tuff dag igår, först 60/120@560w på morgonen. Detta till utmattning, så var lite illamående ett tag där..  Senare på dagen blev det sen 15st 30 sek spurter, också ett pass som gör en illamående. Så mkt illamående igår:-) Förvånande nog var 30 sek spurterna det bästa sånt pass jag gjort... Ibland chockar kroppen en i slutet på dessa tuffa perioder. Annars har denna 5v period innehållit lite mer motgångar än dom tidigare,  men mer om det när den är över.
Hoppas nu att nästa veckas lugnare träning ska göra mig gott, så att jag sen kan höja mig ett snäpp till under nästa block:-) Det är planen iallafall...

Nästa träningsblock som kommer vara v10-14, ska vara tufft.. Men kommer försöka göra träningen så specifik som möjligt också, ska ju tävla i långlopp och mot det ska nu träningen riktas. Problemet är ju snön mm som ligger här, men får göra så gott det går.. Men vill komma ut så mkt som möjligt och cykla, och hitta tävlingsmoment som jag behöver träna på. För efter detta block är vi inne i mitten av April och då är det inte jättelångt kvar tills allvaret börjar:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift