Det här med sponsring..

Såg igår ett inlägg av Henrik Öijer där han vill bli sponsrad med ett par hjul, hoppas verkligen han får ihop till ett par.
Det här är den del av sporten som jag har svårt för, jag vill helst bara träna och tävla, slippa jaga samarbeten. Men det är en dyr sport, så är man inte jättetät är det till att försöka. Men det är verkligen skitsvårt!!  Vet inte hur många cyklister i Sverige som får sina cyklar och andra prylar, tror väl inte dom är jättemånga. Jag är då inte en av dom, är väl rätt svårt för en 36åring att få saker. Det jag lyckats med är att få lite bättre priser på grejerna, vilket gör att jag kan hålla på med detta. Så det är väldigt värdefullt, annars hade det inte gått! Då har jag också valt att cykla på det jag verkligen vill ha, ska man liks betala så:-) Fast drömmen vore ju att nån ville ge mig prylarna för att synas i tätklungorna:-) För då skulle man ju ha råd att tävla mer också, och kanske lägga pengar på nått läger mm..

Det är en tuff bransch detta och jag är ännu inte tillräckligt duktig för att ha helspons, men får se till att bli bättre helt enkelt :-) Så bara att jobba på!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift