Stugdistans

Uppe i stugan med dom två äldre barnen, så lite skoterkörning och fiske har vi hunnit med. Jag tog mig även iväg på ett pass snabbdistans, 3h 10 min blev det på vägarna. Snöat ett par cm så gick lite tyngre än vanligt, men det är bara fostrande.. Höll ett snitt på 26.8km/h vilket nog är rätt bra i dessa förhållanden. Var -13 och snöade rätt bra dessutom, körde utan intag av energi. Drack bara ett par klunkar vatten, kände mig ändå stark hela vägen utan svackor. Så är nog rätt energisnål, vilket ju är positivt:-) Nu blir det tacos och sen bastu, rätt skönt att bli uppassad av sina föräldrar ibland!! Lite bilder från dagen.

Kommentarer

BengtJonsson sa…
Vilken fin Renbild. Saknar sånt, bor i Fjollträsk nuförtiden men uppvuxen i Piteå, så där såg min vinterträning ut för ca 30 år sedan...
mvh, Bengt CK08

PS: jag undrar hur sådana som du och Henrik Öijer orkar plåga er så mycket på Monarken? Har en Monark själv men orkar sällan mer än timme och nästan aldrig över tröskel.

kör hårt :-)
Samuel sa…
Jagade dom ett bra tag.. Vissa vinterdagar är det bra här uppe.
Man vänjer sig vid Monarken, måste nöta sig till motivationen:-) Sen har ja insett att jag måste köra monarkpass om jag ska bli snabb, tidseffektivt och så...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift