Klä sig för vintern..

Har nu cyklat med mina nya vinterkläder från Bioracer i drygt 2 veckor, dom är verkligen skitbra!! Detta är vad jag haft på mig under alla utepass, vinterbyxa och jacka, underställ, handskar, vinterskor och buff. Detta funkar ner till -15 i 3.5h iallafall, längre har jag inte testat än... Jackan och byxorna är  väldigt bra, smidiga och tunna men ändå varma. Bar lite orolig över om dom skulle hålla mig varm, men det gör dom:-) Materialet som dom kallar Tempest är riktigt häftigt, andas väldigt bra men är vind och vattentätt. Sen har dom en annan finess som jag verkligen gillar. Nämligen reflextyg, så man slipper reflexväst. Är ju otroligt viktigt att synas bra på vägarna!!
På vintern är det väldigt viktigt med bra kläder, annars blir cyklingen olidlig.. Dessa kläder kan jag verkligen rekommendera, dom underlättar min träning mkt iallafall :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack