Så nära..

Gårdagens pass och utmaning blev riktigt tufft, och så nära jag var att fixa det. Men riktigt nöjd med hur det svarade igår, känner verkligen att jag är påväg åt rätt håll hela tiden nu. Saknar en del på toppen men grunden börjar sitta där, och ska fortsätta jobba på den ett tag till. Igår var alltså målet 1h på 340w och en halvtimme till efter det utan att sjunka under 330 i snitt, hade 338w efter 60min och efter 90min 335w. Så orkade hålla bättre än jag trodde, men fegade kanske lite då jag inte tog mig över 340 under första timmen..
Men känner att en timme på 350 och två på 340 inte alls är så långt borta som jag trodde, så till sommaren i vettiga temperaturer ska jag fixa det. Sen ska förmågan att under kortare stunder öka ordentligt finslipas, så man kan följa med i ryck mm..
Körde för ovanlighetens skull med sportdryck på träning igår också, då man ska vrida ur ordentligt är det bra. Man lär även kroppen att ta upp energin bättre, då de var rätt kort tid 90min så körde jag enbart på Winforce Isotone. Den är lite snabbare sockerblandning i och funkar perfekt på dessa pass eller i slutet av långa, tyvärr så frös min flaska efter 1h.. Men fick ju iallafall i mig lite innan dess som höll humöret uppe 😊

Idag blir det kort och hårt för att på onsdag och torsdag kör jag förhoppningsvis lite längre pass...

Kommentarer

Samuel sa…
Tack tack, ja det börjar ta sig :-)
Anonym sa…
Brutalt. Har du Strava så man kan följa dig? Snitt och höjdmeter på rundan?
Samuel sa…
Finns på strava men är kass på lägga upp min träning där...
Denna tur höll jag ett snitt på 29.1km/h, och hade bara 254 hm. Så rätt platt tur, men en cm snö på vägarna gjorde att det tlopp og emot ändå...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack