Specifikt och smart...

Har ju gett mig själv en bra utmaning i att vara med och trampa med dom snabbaste grabbarna nästa år, går det för en gubbe med mitt 2016 också?? Ja trodde jag inte det skulle jag inte försöka..

Men hur ska jag göra då? Träna mer än dom?  Nä det går ju inte.. Träna hårdare? Nja dom tränar nog rätt hårt också..
Kopiera deras träning?  Nä sån talang är jag inte att jag då blir som dom..
Utan jag måste gå min väg och våga gå utanför ramarna, inte bara köra 2*20 för att jag sett någon annan göra det. Utan jag måste se till vad jag behöver och vad jag ska göra, bli jävligt specifik och vässa spjutspetsen rätt. Kommer aldrig kunna bli lika bred som tex Wengelin som vinner alla SM grenar, utan jag måste rikta in mig på en gren. Därifrån använda det jag är bra på och se till att förbättra mina svagheter efter vad som krävs i just långloppen, använda varje pass för ett syfte och ha tydliga mål med all träning. Gör jag det riktigt bra och sliter som fan kan det gå, dessutom ha lite tur med bacillerna mm...
Så kommer vara väldigt tråkigt målinriktad under denna vinter, men det tycker ju jag är skoj :-)

Kommentarer

K-J sa…
Kloka tankar. Kör hårt!
Anonym sa…
Blir kanon ska du se ��
Bit i!

//Henrik

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift