Hälsosamt??

2 bra pass igår, på morgonen en spurttjuga på Pb trotts att jag börjar vara sliten. Sen innan middagen var det 10st 30sek spurtintervaller, vilade 2.30 mellan varje. Målet var över 720w på alla och det höll nästan, med 5sek kvar av näst sista orkade jag inte hålla över. Då visste jag att sista skulle bli jobbig... Men försökte så gott det gick, och det höll i 20sek sen bar det stopp. Knapp styrfart sista tramptagen, men tog mig genom iallafall.
Denna typ av intervaller gör fortfarande lite ont i benet, men det är väldigt lite smärta nu. Så några till av dom och smärtan ska nog vara borta, gäller att utmana benet lite. Men en typ av smärta slipper man inte undan i dessa intervaller,  den av syrebrist i musklerna. Fast den gillar jag!! Man är rätt skadad när man gillar att må dåligt av träningen, om det är hälsosamt vet jag inte men jag tränar ju inte för hälsan..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack