Ojdå!

Blev 2h ute på fincykeln igår, några minusgrader och sol så riktigt fint.
Skulle ju dessutom ta i lite enligt planerna, förhoppningarna var små då jag kände mig sliten och trött. Började därför lite försiktigt, efter 30 min började det släppa. Tryckte då på ordentligt under sen kommande timmen, snittet gick då upp rätt bra. Blev rätt trött också så tog min booster då också med 30 min kvar, insåg att en drömgräns var inom räckhåll... Kunde hålla trycket hela vägen under dom 2h, lite problem vissa partier under slutet när jag fick medvind. Hade helt enkelt inte nog med växlar trotts att det var snöiga vägar, så får nog investera i en 38 under våren...
Men till det viktiga nu, vad blev snittet?
Jo klarade av att hålla 5w/kg i 2h! Riktigt jäkla nöjd 😊 Får jag bara fortsätta träna på nu under våren kommer det bli riktigt bra detta!! Dock är jag snorig idag, hoppas det bara är nått snabbt övergående. Ska ut och rulla lätt idag, så får jag se hur det känns imorgon. Eller ut vet jag inte, är -20 idag så kan bli garaget idag...

Kommentarer

Anonym sa…
Med de siffrorna kommer du lätt vinna sm! Inte många i Sverige som kan matcha de siffrorna.
Samuel sa…
Hoppas du har rätt!!
Anonym sa…
Om du snittar 5w/kg hur snabbt blir detta i km/h? Vet att du kör på vintervägar men ändå?? Närmare 40, eller 35 eller vadå?
Samuel sa…
På platten på vägen kör jag 37-38km/h ungefär på detta pass, just detta pass hade en snittahastighet på 27km/h.. Låg 10cm nysnö på grusvägarna, så gick rätt tungt där...
Om jag kör tempo nån gång i mitt liv ska jag börja ha mera koll på hastighet i förhållande till watt 😊
Gissar att du inte väger 95 :-)
Samuel sa…
Haha nä som tur är gör jag inte det, väger strax under 70.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack