Vilodag

En mkt behövlig vilodag idag, då får man mkt annat gjort. Kört bort 15st cykelkartonger och sammanställt klädbeställning för Norrlandscyklisterna, sen jobbat på mitt vanliga jobb med. Dessa dagar får man ta tillvara på, men känns som jag börjar få tillbaka lite energi nu, varit helt tom ett tag nu.

Imorgon blir det ett lugnt distanspass, tänkte ta mig ut på skoterspåren med mtb. Dom borde vara hårda nu då vi haft vinterns första dagar med plusgrader, och minus på natten så dom fryser åt. Så hoppas på riktigt fin cykling, ska ta finhojen då jag nu har wattmätare på den. Valet föll på en stages Gen3 för Xx1, den ser riktigt fin ut 👍 Lägger ej heller på så mkt vikt, så därför föll valet på den. Gillar att köra med direct mount klingor och det går ju inte med quarq tex, sen har den nackdelar också.. Men jag har den för att kunna träna på rätt intesitet, och analysera tävlingarna efteråt och då är den kanon.

Kommer börja på skriva ut watten mm här på bloggen från mina pass igen, har inte lagt ut allt denna vinter. Men är ju bara löjligt att mörka siffrorna, dom spelar ju liksom inte så stor roll. Utan ger mer en indikation på att allt går åt rätt håll ☺️
Ett av mina större wattmål denna vår är en tjuga på 6w/kg, det ska fixas under April hoppas jag.. Annars tar jag det i Maj ☺️ Gjorde en i lördags på 5.77w/kg med slitna ben, så ska fan gå! Bara man jobbar hårt och målmedvetet så når man dit man vill.

Kommentarer

Hej Samuel, letar med ljus o lykta efter en likadan vev till mig men den verkar vara slut över allt. Var hittade du din?
//Andreas
Samuel sa…
Hej Andreas.
Jag tog vem den via Sambike (min cykelbutik) Så blev återförsäljare och fick tag i dom direkt från Stages 😊
Dom har varit försenade då Fsa inte fått fram vevarmarna i tid, men nu verkar dom vara på G. Är ju inte sram som gör vevarmen då dom ju äger Quarq och därför nog inte vill samarbeta med stages.. Men den ser riktigt fin ut!!
Aha, då förstår jag. Minns du vad din vägde:)
Vad kommer en sådan kosta via dig? Vill ju ha tag i en i rappet nu men man får väl vänta lite till...
//A
Samuel sa…
Den vägde 50g mer än orginal XX1 varven, lite tyngre vev och sen själva effektmätaren.. 7500kr tänkte jag ta för den, vet du att du ska ha en så ser jag hur snabbt jag kan få hem en 👍😀
Absolut, kolla gärna det!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack