Äntligen April

Så blev det April och det har man ju längtat efter nå grymt, fast sen vill man ju bara att denna månad också ska vara över. För sen i Maj börjar ju säsongen och kanske även har snön försvunnit till stora delar i skogarna, gissar på mitten av maj innan det går cykla i skogen på ett vettigt sätt..
I fjol startade jag säsongen i April med kolmådsbiken och det var mkt trevligt, men kommer inte göra det i år. Spar på bilresandet för långloppscupen istället, visst skulle jag behöva loppet i benen men bilresan och även tiden man lägger ner kostar energi mm. Sen var jag sugen på Lidingö för första gången, men den helgen är det lite event med Sambike i lycksele på stan. Måste ju sköta det också och det är ju den tiden på året som cyklar ska säljas!!
Men sen till Billingeracet ska jag stå redo på startlinjen, gillar den banan och hela loppet. Är ju tufft och speciellt när det troligtvis blir premiär på barmark för mig, och premiär i racefart.. Så kommer svida i ben och kropp, men det är ju det man gillar. Självklart vill man även göra ett bra lopp och klämma till med en topp 10där, men det blir svårt.. Satt igår i bilen på väg hem från demodag i Tärnaby och då frågade Christoffer vilka som skulle slå mig i tävlingarna, kom fram till att det var rätt många 😂 Så man får helt enkelt bita i göra vad man kan!!

Idag vila och ladd för det som kommer, mkt denna vecka som ska göras och sen avslutas den förhoppningsvis i stugan till helgen!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack