Rätt fokus

Den här årstiden är det lätt att få fel fokus för mig i alla fall, jag lägger ofta energi på det jag inte kan påverka.. T ex snö... Jag kan ju inte göra något åt den liksom, utan den finns där och kommer vara kvar ett bra tag till. Att då lägga fokus på den och hur den begränsar mina förberedelser inför säsongen är ju dumt, visst jag kommer inte kunna cykla stig innan tävlingspremiären. Men det är ju ett faktum och så är det, utan jag måste lägga min tid och energi på det jag kan påverka. Min form, utrustning och kost innan lopp, så lägger stigcykling åt sidan och jobbar på det andra. Mkt just nu i min skalle handlar om kost, har ändrat rätt mkt i hur jag tänker där mot dom senaste åren. Upplever absolut att det blivit bättre och att kroppen är mer alert, men har mkt kvar där som kan bli bättre ändå så bara jobba vidare!! Grundformen är bra och nu ska bara farten och det där gubbklippet i benen fram, sen ska jag slita mig fram så gott det går!
Utrustningen är färdig och i topptrim, har lite speciallösningar som ska ge det lilla extra hoppas jag.. Åtminstone som placebo effekt för skallen ☺️

Så några veckor till med gnetande på trainer och vägarna, sen jäklar ska gubben ut och tävla!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack