Rekordslakt..

Stod 5x4min på schemat idag, var lite sliten igår så efter det passet tryckte jag i mig ordentligt med kolhydrater. Hoppades det skulle göra mig snabbare idag, var 7e dagen i rad med träning. Alla pass har inte varit hårda men några har varit riktigt tuffa, så att man känner sig lite sliten är väl inte konstigt.
Men kolhydraterna gjorde det dom skulle och i morse kändes det bättre, fina grejer det där ☺️
Så höll planen och försökte mig på rekordwatt, och som rubriken avslöjar gick det bra. Watten kom liksom av sig själv, var bara att trycka på och återhämtningen var kanon. Så slaktade faktiskt mitt tidigare rekord för dessa intervaller, riktigt skoj att kraften blir bättre och bättre så här mot säsongen. Är ju några veckor kvar att jobba med också, så ska bli ännu bättre!!

Men är hur som helst väldigt nöjd med träningen denna vinter, inte missat eller hoppat över ett enda pass sen oktober. Så ska bli intressant att se om min ökade kapacitet kommer märkas på tävlingarna, eller om alla andra också ökat lika mkt... Den som lever får se helt enkelt ☺️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack