Förberedelser

Drog igång en vecka med hård träning i måndags, stod 5x4 min på schemat först. Hade vilat både lördag och söndag, så var lite spänd på hur kroppen skulle reagera på det. Hade dessutom veckan innan satt rekord på dessa intervaller, då med träning dagarna innan.
Första intervallen lyckades jag hålla på önskad nivå, men kände att sista minuten var seg.. Hoppades det skulle lossna på nr 2, men här märkte jag vad vila på kort sikt gör med kroppen... Jag stumnade nått jävulskt, fick liksom inte mjölksyra utan blev bara stum. Var nära att ge upp på andra intervallen, men fick mig genom alla tillslut. Försökte intala mig att kroppen behövde denna kickstart inför veckan, watten var hemskt låg jämfört med mitt mål.. På alla utom första låg jag ca 50w efter rekordet från veckan innan, vilket är skit mkt!!

Men det viktiga i detta är att det visar lite hur jag ska och inte ska förbereda mig inför lopp, sen så är allt inte kortsiktigt.. Utan dom här vilodagarna jag haft kommer vara bra om man ser långsiktigt, och gissar på att jag redan till helgen när det är nya fyror kommer vara på banan igen 👍
Men först ska jag ta mig genom ett distansblock ☺️

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift