Challange One 29"


Har haft dom här däcken monterade på ett av mina hjulpar, fattade det som att dom skulle vara i klass med Dugast däcken. Dom har en fin gummiblandning och är rätt följsamma, dock inte riktigt lika bra som mina Fast Bird. Sen är dom för smala för min smak, men det är ju en smaksak.. I torrt före känns dom väldigt bra och rullar mkt lätt, men när det blir fuktigt tyckte jag dom var väldigt obehagliga!! Kantgreppet var inte alls bra och dom känndes veka, sen är det lite för liten luftkammare enligt mig. Så mitt slutliga omdömme blir att ska man lägga så här pass mkt pengar på däck, köp då ett par FastBird istället...

Punkade dessutom mitt bakdäck igår, så fick byta ut bakdäcket. Blev ett Schwalbe RR däck, så nu har jag ett ännu smalare och tunnare däck på... Men ska testa det lite, är ju på träningshjulen det sitter så där kan man ju testa lite nytt. Dom är ju lite billigare än Dugast däcken oxå:-) Har ju ett par 52mm Fastbird som ligger å väntar men dom ska jag spara till nått specillt tillfälle!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift