Jobbe

Ja sen igår är man igång på jobbet igen, när man har tidig semester känns det som sommaren blir väldigt kort.. Nu väntar man ju bara på första snön, fast får hoppas det blir en fin avslutning på sommaren!!
Jag ska väl inte klaga så mkt då jag ju är ledig fredag och måndagen som kommer:-) Åker ner till Norrtälje på Fredag och börjar ladda för tävlingen på söndagen, får se om jag hinner kolla banan nått på fredag eller om det får bli på lördag. Skulle vara skönt att göra det båda dagarna, men efter bilresan är man rätt sliten och det lär vara frestande att svänga in direkt till Norrtälje..

Men innan dess ska jag finslipa formen lite, några underverk går ju inte göra. Men hoppas kunna få till lite fart i gammkroppen iallafall. Ska göra det genom att nu tisdag till torsdag köra rätt hårda men korta pass, sen fredag och lördag blir det bara lätt rull på banan. Hoppas även på att slippa den prestationsångest som jag brukar ha på SM, och att jag ska kunna njuta och ha roligt istället. För det är nog en av dom stora anledningarna till att det har gått bra iår, att jag har kännt mig trygg i mig själv och kunnat njuta av att tävla. För tidigare år har tävlingar för mig inneburit mkt oro och ångest, och så ska det ju inte vara för jag gör ju detta för att ha skoj!! Tyvärr har jag senaste tiden haft ett återfall till att ha den där prestationsångesten, den kom liksom smygande... Men har nu börjat jobba bort den och nu känns det skoj att cykla igen, fast viljan att vinna och cykla fort kommer alltid att finnas där. Man är ju en otroligt dålig förlorare helt enkelt, önskar ibland att jag skulle kunna vara nöjd med att bara delta och ta mig imål. Livet vore ju enklare då...

Kommentarer

Ojsan, å jag som inte ens börjat min semester ännu, men om en vecka så
Samuel sa…
Ä vad är väl några veckors semester när man kan jobba:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack