Dubbelpass

Idag är det dubbelpass på schemat, blev 30min strax under tröskeln nu på morgonen. Ganska skönt sätt att börja dagen på faktiskt, frukosten smakar extra gott efteråt:-) Ikväll blir det dock inget saftkalas!! Ska bara köras 5st 60/120 intervaller, men det ska tas i ordentligt.. Så ett visst illamående är nog att vänta.
Imorgon blir det 20st 1minutare, ska då försöka hålla ett mer jämnt tryck genom alla. I våras fixade jag 16st på 500W, undrar om jag ska våga mig på att försöka göra 20 nu... Hursomhelst kommer det nog svida i benen.

Igår var det backintervaller i min 5minutersbacke, körde 5st och kunde hålla jämn fart på alla. Trotts rätt hård träning nu sista tiden så svarar kroppen rätt bra och börjar ge mig dom signaler jag vill ha, hoppas verkligen att det inte är jag som inbillar mig utan att det verkligen är så. Sen så ska nog den sista veckan innan loppet med lite lättare träning ge det där lilla extra:-)

TT loppet i Tisdags gick även det rätt fint och jag slog mitt tidigare rekord, trotts rätt stumma ben på slutet... 

Kommentarer

Hur mycket vilar du mellan de 20st 1 minutrarna?
Samuel sa…
2min får jag vila, känns mkt i början men mellan dom sista hinner man knappt andas...

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift