Sliten nu..

Ojoj såna där 1minutare tar rätt hårt på benen tror jag visst! I torsdagskväll var det ju 5st med maxinsats som skulle göras, gick helt ok och jag kunde undvika total genomklappning på sista som annars brukar vara standard:-)
Igår skulle det göras 20st med jämn belastning, men ändå så hög som möjligt.. Var trött, sliten, energilåg och omotiverad, så ingen bra början! Men tog mig upp på monarken och började köra, efter 3st på dryga 500W var jag påväg att ge upp. Gjorde redan då ont i benen, men jag försökte motivera mig med lite fantasier om ryck i nån av VM backarna;-) På nått magiskt sätt tog jag mig genom alla 20 med ett snitt kring 500W, några över och några under.. Men riktigt jävla nöjd med det, då kroppen inte alls ville vara med. Är skönt att ha med sig att även om det känns segt så finns det lite power ändå:-)
Idag börjar min Taperperiod inför VM, den börjar dock med ett lite kortare TT idag.. Men efter det blir det lugn träning fram tills jag är på plats i Pietermaritzburg, där blir rull av banan mm men ska på Torsdagen försöka köra ett lite tuffare pass på banan. Inte så långt men vill känna på banan i tävlingsfart, så det blir nog ett varv i hårt tempo. Ska försöka att inte krascha iår...

På matrialfronten är allt klart:-) Åker ner med en 34 och en 36klinga, kommer nog bli att åka med 34an tror jag. blir 2par hjul med ner också, ett par med Tufo XC5 på om vädret blir dåligt och ett par med Dugast Fastbird. Har även lite extra däck med som man ju snabbt kan tejpa upp med Tufos tejp för tubdäck, tycker den funkar kanon och har än aldrig krängt av ett däck...

Måste ju visa att man är Svensk där nere:-)

Ett för torrt underlag och ett för blött..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack