Ny målbild

Sen efter Brasilien förra hösten har jag haft siktet inställt på årets VM, målbilden har varit mig stående på pallen... förra året var drömmen en topp 5 placering, den drömmen gick i bitar tillsammans med min höft. Men såg på dom tider mm som gjordes där att jag inte hade varit chanslös på medalj, därför har årets drömmål varit just medalj.
MEN har nu insett att jag måste ändra det målet... Är sjukt mkt med det jordiska just nu, och jag måste se till att vara en närvarande och aktiv familjefar och arbetare just nu. Detta gör att jag inte kommer orka plåga mig ner i vikt som i fjol, för att svälta sig så gör att man blir lite väl trött och grinig och det vill jag inte vara just nu. Så jag kommer nog att åka ner ca 5-6kg tyngre än förra året, och i den här sporten och på banor där mkt tid tillbringas uppför gör det tyvärr en del skillnad.
Så att stå på pallen har jag nu gett upp, men ska åka ner och göra det så bra jag kan! Sen om det skulle räcka till en topp 10placering är jag väldigt nöjd, men främst så får jag väl försöka förbättra förra årets 16plats:-) Men jag ska trampa som fan kan jag lova!!

Pga av att det är rätt mkt att göra just nu och jag prioriterar min familj, jobb och träning så kommer inläggen här på bloggen att bli lidande, blir nog bara sporadiska inlägg fram till VM..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack