2013 vs 2014 TKO..

Blev en lång dag igår, först jobb sen borta middag med grillning:-)  mkt gott, men var rätt trött när jag kom hem. Sen skulle barnen isäng, så klockan hann passera 21 innan min träningstid föll in. Var inte jättetaggad då.. Men den duktiga sidan av mig vann och jag rullade ut i skogen för 40min hårdkörning. Valde en bana som jag kört en hel del på, men pga av att den brukar torka upp rätt sent så tänkte jag slippa hetsen att slå rekord mm..
Nu var den rätt upptorkat för årstiden, men fortfarande så suger det fast i underlaget rätt ordentligt på vissa ställen. Sen ligger det en stor jävla tall mitt över stigen också, så man måste kliva av och gå runt..Banan består av 2 långa backar och rätt teknisk stig därimellan, efter andra backen är det en utförskörning innan varvet är klart.

Tog min trötta kropp och knopp och gasade på så gott det gick ändå, känslan var att det bitvis gick fort men att jag var lite omotiverad och seg. Ett varv tar dryga 16 min i vanliga fall, så jag tänkte köra 2 plus lite av ett annat spår som avslutning. Är rätt på det klara med att jag tagit ett rätt stort steg framåt till iår, men blev förvånad när jag kollade klockan.. 15.10 på första varvet och 15.21 på andra. Så när jag kom hem var jag tvungen att leta åt vad som var rekordtiden på ett maxvarv, i kruttorra förhållanden har jag kört ett varv på 15.50 tidigare... Rätt stor skillnad om man slår ut det på 60min åktid:-)
Riktig nöjd med utvecklingen, tillochmed lite stolt över mig själv. Att jag med seg kropp och segt underlag utklassar mig själv från 2013, det trodde jag aldrig skulle vara möjligt. Trodde att jag skulle få det svårt att nå upp till förra årets nivå alls iår, när vi fick tredje barnet i december ställde jag in mig på att gå ner nån nivå. Men med detta har jag bevisat för mig själv att med hårt slit gör man framsteg och att vill man så kan man!! Nu hoppas jag att kurvan fortsätter uppåt under sommaren:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack