TT a Furuvik

Igår var det dags för TT här på Furuviksbanan, körde själv som så många gånger själv. Måste försöka lura ut dom andra som cyklar, men det är svårt när man inte vet vilken tid man kommer att ta sig ut...
Igår var kl 20.30 när jag rullade ut från garaget, körde här runt husknuten för att inte dra ut på det mer. Banan här är fin, påminner om Borlänge tour rätt mkt. Lite kortare backar, men den är grymt intensiv. Finns liksom ingenstans att vila, utan man måste trycka på hela tiden. Så bra träningsbana:-)
Den är nästan helt torr också, bara ett surhål kvar. Där var jag bekväm igår och rullade vid sidan av, ville inte bli smutsig.
Var även en hundägare ute som jag fick stanna för en gång. Tappade ca 15sek där, men vill inte stöta mig med dom..

Tiden på 3 varv blev 29.48, skarvade sen på 10 min på andra stigar för att få mina 40 som skulle köras. Borde kunna komma ner under 29.30 om jag slipper stopp, får fixa det senare i sommar:-)
Så nu får ni andra från Lycksele cykla ut och jaga tider:-)

Formen till helgen känns bra, nu ska jag ta det lungt och bara rulla lite ett par dar. Så då får vi hoppas benen är både starka och pigga på lördag:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack